ercetările medicale dezvoltate de-a lungul timpului confirmă beneficiile unice ale terapiei canine asupra copiiilor cu nevoi speciale, în această categorie fiind incluse problemele comportamentale, psiho-emoționale și afecțiuni precum microcefalie, sindromul Williams, sindromul Down, sindromul West, sindromul Crouzon, sindromul Angelman. Totodată, în ultimii ani, terapia și activitățile asistate de animale au devenit un instrument educațional prevalent în tot mai multe state, fiind încorporate în programa școlară.
Programele de citire
Programele de citire în prezența câinelui asistent (canine-asisted reading), spre exemplu, se regăsesc frecvent în programa școlară ca instrument de intervenție în îmbunătățirea condiției academice a copilului. Principiul acestui program vizează faptul că, citind unui câine, copilul va experimenta un sentiment de încredere în sine, știind că nu va fi criticat negativ de acesta (Lane&Zavada, 2014). Se creează astfel o legătură de acceptare și non-critică între cei doi, cu impact major în ce privește motivarea copilului și atitudinea acestuia față de citit (Friesen, 2009). Cercetătorii au observat că mulți copii care nu se simt confortabil în interacțiunea cu oamenii nu au această inhibiție în relația cu câinele (Siegel, 2004), fapt care permite copilului să își dezvolte aptitudinile de citire fără frica de a fi criticat.
Grație unor astfel de programe, profesorii au raportat o creștere a motivației și a interesului copiilor de a citi cu voce tare în clasă, de a merge la bibliotecă și chiar mai puține absențe de la școală. Rezultate pozitive au fost obținute și în cazul disciplinelor din întreagul curriculum academic.
Creșterea performanței academice
Creșterea performanței academice a copilului introdus într-un astfel de program școlar se produce prin: reducerea nivelului de stres și anxietate, creșterea motivației, focusului, perseverenței, chiar și în situații în care folosirea altor tipuri de terapie (precum cea psihologică) au eșuat (Jalongo, 2005).
Câinii reprezintă o sursă de calmare naturală, fapt ce reduce stresul copilului, scade presiunea arterială și anxietatea. Ei pot fi antrenați să asiste copilul în diverse arii de activitate, motivându-l: a. știință (predarea cunoștințelor despre ciclurile vieții, funcția de reproducere etc); b. matematică, științe economice (copiii pot asimila cunoștințe prin calcularea costurilor cu hrana câinelui și a altor elemente legate de păstrarea unui mediu sigur pentru acesta); c. sănătate (copii pot studia dieta unui câine); d. științe sociale (copii pot compara rolul animalelor de companie în diverse modele culturale) etc.
Da, este posibil sa ajutăm, ajută si tu ! Implica-te!
 
								 
															


